Thursday 20 February 2014

Unit pemakanan, MPOB

Salam, Hai !

Haha, semua macam tak nak start dulu.. Tak pe, biar saaaya yang mulakan :)

Bila baca surat tawaran dapat Unit Pemakanan, assume akan buat test on product lah. Tapi bila sampai-sampai, jumpa supervisor (alhamdulillah, baik, lembut orangnya), beliau berkata:

" Hmm, awak food-tech ye? saya tak tahu awak belajar apa tapi mungkin ada kaitan sikit je la. lebih kepada bio-tech saya rasa *angguk angguk tak pe~ saya okay je*. Saya sekarang tengah buat research, so, awak tolong staff saya lah. Awak nanti buat kerja-kerja berkaitan dengan tikus taw. Saya harap awak okay."

HAHA. Termangu seketika. Nasib baik bukan jenis geli nak pegang (with gloves) tikus putih bersih gebu comel itu.

Research yang Dr. jalankan macam, beri makanan tikus (diet namanya) bersalutkan 3ml minyak (lain-lain jenis). So, nanti at the end of research, apa yang jadi kat tikus tu.

Pretty interesting sebenarnya walaupun kerja ngan tikus. haha. Tikus putih. Bersih gilaaa.

Nanti dah mintak izin ambil gambar kita update yewp :)

Tak semua unit pemakanan macam ni, ikut supervisor :)

2 comments:

  1. Wahhhh! macam best je buat research pasal oil product la ni.ek? Awesome.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha lebih kurang laa. tapi xmasuk lab pon lagi. duduk ngan tikus je. HAHA

      Delete